DISQUS - za czy przeciw?

18:16
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wprowadzenia na bloga platformy dyskusyjnej DISQUS. Od kilku miesięcy obserwuję ogromny spadek liczby komentarzy co w sumie mnie nie dziwi - rzadko piszę notki, zmieniłam częściowo tematykę bloga - liczyłam sie z tym.
Jednak mam swoich stałych czytelników i komentatorów dlatego decyzji nie chcę podejmować pochopnie.




Postanowiłam zaczerpnąć opinii u źródła i spytać Was Drodzy, wchodzić w to czy pozostawić formę komentowania jaka jest obecnie?
Miłej niedzieli!


EDIT : Ok, daję Disqusowi szansę. Zobaczymy :)

21 komentarzy:

  1. Ja jestem przeciw.. zazwyczaj jeśli nie ma dla gości możliwości komentowania to niestety nie komentuje :( i bardzo smuci mnie fakt, że coraz więcej blogów, na które zaglądała przechodzi na disqus :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w disqus można włączyć możliwość komentowania przez gości ;)

      Usuń
    2. no mozna, ale wiele osób się nie decyduje na gości. Pozatym ja np. przestałam komentować u koleżanek, które mają disq.

      Usuń
  2. Zostawić jak jest, zdecydowanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. mi to bez różnicy, mimo, że na swoim blogu nie mam tej platformy to jak mam ochotę zostawić komentarz nie ma znaczenia czy ona jest czy nie... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię Disqusa. Standardowe komentarze lądują się od ręki, Disqus lubi przymulić a mi się nigdy nie chce czekac ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja długi czas byłam przeciwna ale założyłam Disqus. I nie mam zamiaru usuwać

    Owszem, komentarzy jest mniej ale... Jak ktoś naprawdę docenia dyskusję i kontakt to Disqus jest świetny w tym, ze wysyła powiadomienia o odpowiedzi.
    Moim zdaniem Disqus to przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje refleksje po przejściu na disqus? mniej komentarzy, ale na dużo wyższym poziomie. Jak ktoś chce napisać coś "z dupy' to chyba się zastanawia i odpuszcza.
    Zalogować można się dwoma kliknięciami, czy przez g+ czy przz fejsa, więc tak naprawdę każdy kto komentował na blogspocie, wciąż ma taką możliwość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko, że nie wszyscy mają FB (tak,tak są tacy ludzie!), a tym bardziej nie mają Google +:)

      Usuń
    2. Ja myślę, że dzięki disqus jest mniej spamu na blogach,bo dzieciaczkom nie chce się bawić w logowanie itd... eh nie wiem, dylemat mam.

      Usuń
    3. GoodForYouDP - ja mam disqusa nie połączonego z żadnym sewisem, rejestracja zajęła mi 5 minut :)

      Usuń
  7. Ja założyłam u siebie, po tym jak zobaczyłam u innych jakie to jest wygodne dla mnie jako czytelnika. To, że dostaję powiadomienie na maila jeżeli ktoś odpowie na mój komentarz jest niesamowitą wygodą! Nawet nie chcę mysleć ile odpowiedzi poszło w próżnię, bo mi się nie chciało sprawdzać czy ktoś mi odpisał. Z disqusem ten problem znika. Teraz łapię się na tym, że mniej mi się chce komentować jak disqusa nie ma ^^ A możliwość komentowania przez gości można włączyć i dodatkowe konto jest niepotrzebne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam i nie pozbede się go za szybko. Fakt komentarzy trochę mniej ale za to lepsze jakościowo. Oczywiście można komentować przez gości a polaczenie konta z g+ to dwa kliki. Ja jestem za. Uwielbiam disqusa!

    OdpowiedzUsuń
  9. ja jestem jak najbardziej za disquisem ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Włączyłam opcję komentowania dla gości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Decyzja podjęta, zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem zawsze zalogowana na swoim disqusie. Dzięki niemu w sumie częściej zaglądam na interesujące mnie blogi, bo dostaję na przykład przypominajkę o tym, że gdzieś tam była dyskusja ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie to jest super. Nie raz ja napisałam jakiś komentarz a potem nawet nie chciało mi się sprawdzić czy ktoś odpisał.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super - uwielbiam tą wtyczkę - chciałabym żeby była wszędzie :)
    Choć na początku miałam ogromne obawy - teraz ta forma jest po prostu najwygodniejsza, zwłaszcza jeśli cenimy sobie dialog z czytelnikami

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.