# prywatnie

ukochane kwiaty doniczkowe.

poniedziałek, 17 września 2012
Postanowiłam napisać dziś posta troszkę innego niż zwykle. Jestem osobą, która bardzo lubi kwiaty doniczkowe ale niestety, jak to się mówi, nie mam do nich "ręki". Zapominam o podlewaniu, przesadzaniu itd. Mój tata uwielbia rośliny i zaraził mnie pasją do hodowania ... storczyków :) Wraz z przeprowadzką dostałam od taty trzy kwiaty z jego kolekcji.
W tym momencie jeden zaczął kwitnąć, pojawił się na nim pierwszy kwiat - nawet nie wiecie jaka jestem z niego dumna ;)
Storczyki to idealne kwiaty dla osób które są zabiegane albo tak jak ja, zapominają o pielegnacji roślinek. Wystarczy je raz w tygodniu włożyć do miski z wodą na ok. 1h. Dwa razy w miesiącu dodaję specjalny nawóz do orchidei. 
Widzę że z każdym tygodniem wyrastają nowe pędy. Mam rośliny o kwiatach w trzech odcieniach - żółty z różowym środkiem, fioletowy i biały. Do tej pory tylko żółty zakwitł. Rośnie jak szalony :)




Lubicie storczyki? A może hodujecie inne rośliny doniczkowe?





Bądź na bieżąco!
- Instagram - Twitter - Facebook -

45 komentarzy

  1. Mam storczyka, ale jak to mówisz nie mam ręki do niego:)skorzystam z Twojej rady dotyczącej ich pielęgnacji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam storczyki są takie śliczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też nie mam do nich ręki, choć w pokoju mam trzy własne :) jednym z nich jest kaktus, więc tu nie ma większych problemów haha.
    A storczyki uwielbia moja mama i ma ich parę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam storczyka koloru "fuksja" i jest po prostu cudowny :)
    generalnie to w domu posiadam duuużo kwiatów od paprotek, przez juki i palmy do kalanchoe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobają storczyki , ale zawsze mi usychają;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może je źle podlewasz? one nie lubią dużo wody ani za dużo światła.

      Usuń
  6. moja mama uwielbia storczyki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam - w ciągu roku dorobiłam się w sumie 6, ale niestety dwa mi zdechły, jak mnie nie było, bo rodzinka zapomniała do nich gadać :P
    Ale ostatnio w praktikerze była promocja i były storczyki do 30zł i sobie zakupiłam brakujące i obecnie mam 4 i ładnie kwitną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ah - a hoduję storczyki, bo do innych, wymagających regularności kwiatków też nie mam ręki :(

      Usuń
  8. Moja mama jest maniaczką kwiatów i tych doniczkowych i tych ogrodowych. Na wsi co chwilę fotografuje swoje 'dzieci'. Za to mnie to totalnie nie interesuje i jakoś specjalnie się nie podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie w domu jest dużo kwiatów, najwięcej takich które mało wymagają;)
    np. języki teściowej :D:)

    pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  10. Storczyki bardzo lubie, eleganckie i nadają się, zeby obdarowywać nimi wielbicieli kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój tata ani jednego nie kupił, a ma kolekcję chyba 6-7 prócz tych które mi podarował :)

      Usuń
  11. również nie mam ręki do kwiatów, dlatego jedyne, które hoduję to własnie storczyk i kaktus. Tylko te mi się trzymają ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. W moim domu stoi mnóstwo kwiatów doniczkowych. Sama nie wiem, jak to się stało, że nie ma jeszcze pośród nich storczyków.;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja uwielbiam storczyki, mam ich chyba z 10 :) Nie wszystkie zawsze pięknie kwitną, ale 2 są naprawdę zachwycające :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mam 23 storczyki xD innych kwiatów nie posiadam i nie toleruja ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o szalona! pokaźna kolekcja :)

      Usuń
    2. nie wiedza co mi kupić to bach storczykiem ją! spokojnie była większa xD

      Usuń
  15. Uwielbiam kwiaty, zwłaszcza storczyki.Niestety mój kot też:/ dlatego muszę powstrzymywać moje hodowlane zapędy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię wszystkie kwiaty doniczkowe, ale storczyki szczególnie:) No i mam jakoś do nich rękę, bo ciągle mi któryś kwitnie:) Nie wiem jak to się dzieje, ale kwiaty utrzymują mi się baaardzo długo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odpukaj w niemalowane :D u mnie się mówi żeby nie chwalić czyiś kwiatów bo można "zauroczyć" i nie kwitną, uważaj na zazdrośników :D

      Usuń
  17. ja uwielbiam ale ich żywot u mnie jest bardzo krótki niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy, u mnie jak się rozkwitł w październiku zeszłego roku to dopiero w lipcu ostatnie kwiaty stracił :) Wypuszczał kwiaty i pędy hurtowo, w tym dwie szczepki.Z obawy, że przedobrzy z ilością, musiałam go z okna ściągnąć i na szafce w głębi pokoju postawić, niemniej bardzo długo kwiaty się trzymały. A w domu i na balkonie mam całkiem sporo kwiatów - kamelię, dwa rododendrony, draceny, hoję, królową jednej nocy (taki kaktus, co to niby rzadko kwitnie, a u nas co roku, w tym miała 2 kwiaty!), jakiś kaktus mojej teściowej, grudnika i sporego zamioculcasa.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  18. Mam takiego storczyka, że cały czas kwitnie, chyba już od 1,5 roku. Czy to możilwe? Tak i bardzo mnie to cały czas dziwi.

    OdpowiedzUsuń
  19. storczyki są przepiękne. nie jestem miłośniczką kwiatów, ale one mają akurat taki urok że trudno się im oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, są królami wśród kwiatów doniczkowych :)

      Usuń
  20. storczyki są piękne - wg mnie jedne z naj pośród kwiatów! u mnie w domu jest ich trochę - a mój osobisty kwiatek właśnie wypuszcza nową i świeża łodygę, i czekam zniecierpliwiona na pączki i piękne kwiatuszki:)
    Poprzedniego storcza niestety załatwiłam - za dużo odzywki - a był taki piękny:(

    Paulina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba uważać żeby nie przedobrzyć :)

      Usuń
  21. Ogólnie nie przepadam za kwiatami, nie mam do nich cierpliwości, ale storczyki są wyjątkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Storczyki są piękne,kiedyś sobie kupię:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam storczyka, ale kurcze serio Twoj przy moim wygląda mega biednie, moj to ma chyba z 20 kwiatow ;D cos mu sie stalo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. storczyk zakwita co jakiś czas, następnie gubi kwiaty i tak w kółko... mój jest na etapie ponownego kwitnięcia, dlatego NARAZIE ma jeden kwiat, ma już 10 pąków.

      Usuń
  24. Biedniutki ten storczyk, dbaj o niego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dopiero się rozkręca, nie jest biedny ;)

      Usuń
  25. Ja wręcz uwielbiam storczyki ♥

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja uwielbiam storczyki, bo to jedyne kwiaty, które dają sobie radę z moim zapominalstwem :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Moja mama kocha te kwiatki i miała ich mnóstwo, ale nie przeżyły jej wyjazdu na dwa miesiące - tato z bratem podlewali je dwa razy w tygodniu i trochę im się umarło.

    OdpowiedzUsuń
  28. kwiaty w ogole s aprzepiekne ;) gdybym mogla to bym wszedzie je pwostawiala u siebie aczkolwiek nie jest to mozliwe.. ;) ale jak tlyko zamieszkam na sowim bedzie pieknie ;D

    P.S. spotkamy sie pod koniec paździenrika na spotkaniu lubelskich bloggerek ;) Miło mi i do zobaczenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Miałam czuja, po przeczytaniu tytułu notki wiedziałam, że napiszesz o storczykach :D. Uwielbiam te kwiaty od kiedy dostałam taki jeden egzemplarz na 18-stkę, ale niestety nawet nie wiedziałam, że nazywa się storczyk (a wystarczyło wygooglować -.-), przez co nie wiedziałam jak się nim zaopiekować i ostatecznie na moim parapecie został sam badyl zamiast pięknej roślinki.:P

    O tym, że nazywa się tak jak się nazywa, dowiedziałam się od mojej byłej współlokatorki, która dostała tego kwiatka od narzeczonego i mi się pochwaliła :P Cóż, jeśli faktycznie jego pielęgnacja nie jest taka skomplikowana, to widzę w przyszłości kolekcję tych roślinek na parapecie w moim przyszłym M :)

    OdpowiedzUsuń